Sigla


Ţinte strategice

 

Ţintele strategice, fundamentate pe misiunea cunoscută şi asumată de toate grupurile de interes reprezentate în unitatea noastră şcolară, ilustrează scopurile sau intenţiile majore pe care doreşte să le dezvolte sau să le îmbunătăţească întreaga comunitate educaţională. Iată-le enumerate într-o ordine prioritară, asociate fiindu-le justificările de rigoare:

a) EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII ÎN UNITATEA ŞCOLARĂ – rezultatele învăţării exprimate în temeni de cunoştinţe, competenţe, valori şi atitudini care se obţin prin preocuparea şi finalizarea unui nivel de învăţământ sau program de studii şi prin îmbunătăţirea calităţii educaţiei, stabilirea şi implementarea de mecanisme instituţionale şi procedurale de evaluare, asigurare, control şi îmbunătăţire a calităţii; producerea şi diseminarea de informaţii sistematice, coerente şi credibile; protecţia beneficiarilor de educaţie; crearea unei culturi la nivelul organizaţiei; fundamentarea politicilor şi strategiilor sectoriale.

b) CONSOLIDAREA MANAGEMENTULUI – considerat foarte bun de un procent mare al cadrelor didactice, managementul actualei echipe de conducere a mizat cu prioritate pe câteva funcţii manageriale – proiectare şi planificare, procesul informaţional, de comunicare şi decizional. Credem că este necesară consolidarea acestui tip de management prin nuanţarea câtorva aspecte şi aducerea în prim plan a altora care să favorizeze eficientizarea circuitului informaţional, să faciliteze formarea echipelor, să transfere luarea deciziilor de către grupuri sau persoane care se vor impune prin autoritate şi competenţă.

c) ASIGURAREA FORMĂRII CONTINUE A CADRELOR DIDACTICE –încrezători în principiul că investiţia în formarea resurselor umane este cea mai profitabilă cu putinţă şi dând curs emulaţiei şi spiritului de competiţie care animă cadrele didactice, vom acorda atenţia cuvenită perfecţionării tuturor angajaţilor şcolii.

d) MODERNIZAREA MANAGEMENTULUI EDUCAŢIONAL PRIN RESPECTAREA STANDARDELOR PROFESIONALE – convinşi că o nouă calitate în învăţământ nu poate fi obţinută decât prin punerea în aplicare a caracteristicilor înnăscute ale unui profesor consacrat şi competent, încrezători în faptul că pedagogia este o profesie şi că profesorii trebuie trataţi ca fiind profesionişti, ne propunem motivarea şi formarea corpului profesoral al unităţii noastre şcolare în asumarea standardelor profesionale.

e) RECONSIDERAREA MANAGEMENTULUI CLASEI – ivită din trăsăturile concrete ale atmosferei pe care o degajă noua relaţie educaţională centrată pe elev şi ţinând cont de faptul că tinerii constituie rezervoare de cunoştinţe, de aptitudini, de energie psihică şi emoţională, restructurarea  managementului clasei este un imperativ al momentului actual.

f) RECONSIDERAREA MANAGEMENTULUI EVALUĂRII ELEVILOR – credem că este necesară dezvoltarea şi aplicarea în plan local a unor standarde de evaluare care să sintetizeze întreaga experienţă pozitivă din acest domeniu precum şi înnoirile apărute ca oportunitate pentru împlinirea profesională a cadrelor didactice dar şi ca motivaţie pentru dezvoltarea ulterioară a elevilor noştri.

g) DEZVOLTAREA MANAGEMENTUL PROIECTELOR COMUNITARE – numai dezvoltarea proiectelor comunitare poate asigura amplitudinea dialogului organizaţiei noastre şcolare cu toţi cei implicaţi şi interesaţi deopotrivă de modernizarea sistemului de învăţământ contemporan.