|
||||||||||||
|
||||||||||||
METODE DE EVALUARE
Organizarea activităţii de evaluare a elevilor
•Instrumentele de evaluare corespunzătoare formelor de evaluare a elevilor elaborate în
şcoală vor respecta metodologia generală formulată de forurile abilitate.
• Metodologia de evaluare a elevilor va fi discutată în cadrul Comisiilor metodice, al Consiliului
liceului şi al Consiliului de administraţie.
•Calendarul susţinerii formelor de evaluare a elevilor va fi aprobat prin consens şi comunicat în
timp util tuturor celor implicaţi.
•Competenţa evaluatorilor va fi verificată în vederea aplicării corecte a procedurilor
corespunzătoare formei de evaluare.
•Rezultatele obţinute la diferite forme de evaluare vor fi analizate şi validate în vederea afişării / comunicării acestora.
•Rezultatele evaluărilor externe vor fi urmărite în vederea aprecierii unităţii şcolare şi a
imaginii publice a acesteia.
Instrumente de evaluare a elevilor
•Teste
•Proiecte
•Referate
•Simulări
•Portofolii
•Experimente
•Lucrări practice
•Chestionare
|
||||||||||||
Forme de evaluare a elevilor
•Evaluare orală
•Lucrări scrise
•Admitere pe baza mediei
•Probe de specialitate
•Proiecte de specialitate
•Bacalaureat
•Externă (forme superioare de învăţământ, burse, concursuri şcolare)
Evaluări semestriale şi anuale
În funcţie de instrumentele şi formele de evaluare pentru care optează în cazul evaluării semestriale şi anuale, cadrele didactice îşi vor concentra activitatea cât priveşte materia predată pe:
• recuperare
• consolidare
• aprofundare
• specializare
Forme concrete de evaluare,după modul de integrare
în procesul instructiv-educativ
Evaluarea iniţială - care se va efectua la începutul unui program de instruire şi care este menită să stabilească nivelul de pregătire în acel moment al elevilor, condiţiile în care aceştia se pot integra în activitatea care va urma, va avea menirea de a contura circumstanţele performanţelor viitoare ale elevilor, fiind aşadar în continuare de un real folos.
|
||||||||||||
Evaluarea sumativă - care va fi efectuată de cadrele didactice periodic, prin sondaj sau global, la
sfârşitul unei etape şcolare, are dezavantajul de a fi o evaluare realizată în manieră tradiţionalistă, aritmic,
fără a ilustra de cele mai multe ori nivelul adevărat de performanţă al elevului şi nu va sta în atenţia cadrelor didactice decât în măsura în care va oferi informaţii privind materia parcursă
Evaluarea continuă - care se desfăşoară pe tot parcursul programului de instruire , în cadrul lecţiilor şi la încheierea unui capitol, când elevii vor fi verificaţi din toată materia, având avantajul de a oferi permanent informaţii privind nivelul de pregătire al elevilor atât pentru aceştia cât şi pentru profesor, va constitui principala modalitate de evaluare pentru toate cadrele didactice din Grupul Şcolar “Constantin Brâncuşi”.
|
||||||||||||
|